Dhaulagiri Expedition 2009 – wyprawa Anny Czerwińskiej cz.6.

Dhaulagiri Expedition 2009 –

kolejna wyprawa Anny Czerwińskiej z cyklu “Śladami Wandy Rutkiewicz”.

Cel:

Celem wyprawy jest wejście na szczyt Dhaulaghiri (8167 m) drogą od strony północno-wschodniej.

Zespół :

Udział w wyprawie biorą : Anna Czerwińska, Ola Ihnatowicz, Justyna Szepieniec, Zbigniew Bąk, Dariusz Jasiński.

dhaulagiri-new

Dhaulagiri to siódmy szczyt Ziemi, wznoszący się na wysokość 8167 m n.p.m.

Tegoroczna wyprawa na Dhaulagiri jest kolejną wyprawą z cyklu “Śladami Wandy Rutkiewicz”. Pomysłodawczyni całego projektu Anna Czerwińska planuje zdobycie wszystkich ośmiotysięczników, których nie udało się zdobyć Wandzie Rutkiewicz. Do tej pory w ramach cyklu udało się wejść w 2007 roku na Broad Peak (8047 m) i zorganizować wyprawę na Dhaulagiri w 2008 roku. Obecna wyprawa jest trzecią wyprawą zorganizowaną w ramach cyklu i drugą próbą zdobycia Dhaulagiri.

Relacje z wyprawy Dhaulagiri Expedition 2009 cz.6.

Smutne wieści od Justyny Szepiniec, zamiast ataku szczytowego rezygnacja z wyprawy.

2 maja 2009

Bezpośrednio od Justyny Szepieniec:
Irańczyk (Mehdi), który przed moją chorobą miał być ze mną w parze i razem dzieliliśmy namiot wczoraj nie wrócił z ataku szczytowego – nic o nim nie wiadomo. David Fojtik (Czech), który zdobył szczyt Dhaulagiri 1 maja dotarł do obozu 2, gdzie byłam ok. 21. Był wyczerpany i ledwo cokolwiek mówił. Przez całą noc się trząsł. Spaliśmy pod jednym śpiworem, który miałam w namiocie z połamanymi masztami. Namiot podpierałam kijkami od wewnątrz. David szczęśliwie wrócił do bazy.

Ja będąc w drodze do trójki po usłyszeniu wiadomości o Irańczyku postanowiłam zakończyć wyprawę.

30 kwietnia 2009

Nie obywa się bez przygód. Relacjonuje Justyna Szepieniec:
Wczoraj w obozie 2 nie czułam się najlepiej. Pojawił się ból głowy, którego wcześniej nie miałam. Ból głowy następnego dnia nie ustaje nawet po tabletkach.
Ogólne słabo się czuję i mam gorące poty – oznaki choroby wysokościowej.
Doszłam jeszcze wyżej na 6900 m za radą Ryszarda Gajewskiego z wyprawy TOPR,
i postanowiłam zawrócić, bo poprawy nie było, wręcz było jeszcze gorzej.

Idę do obozu 1, gdzie jest więcej tlenu i poczekam przez noc na reakcję organizmu.
Generał armii hinduskiej dzwonił w międzyczasie, żebym poczekała na nich. Mają leki i chęć pomocy. Mogę iść z nimi na drugi rzut. Poczekam do jutra, jeśli głowa nie przestanie boleć, będę musiała wracać na dół. Jeśli będzie w porządku, spróbuję jeszcze raz.

Teraz odpoczywam w obozie 1.

źródła : –  www.sladamiwandyrutkiewicz.plhttp://www.wspinanie.pl/

poprzednie posty :

Dhaulagiri Expedition 2009 – wyprawa Anny Czerwińskiej cz.5.

Dhaulagiri Expedition 2009 – wyprawa Anny Czerwińskiej cz.4.

Dhaulagiri Expedition 2009 – wyprawa Anny Czerwińskiej cz.3.

Dhaulagiri Expedition 2009 – wyprawa Anny Czerwińskiej cz.2.

Dhaulagiri Expedition 2009 – wyprawa Anny Czerwińskiej cz.1.

Polish Himalaya Expeditions 2009 part 3. Himalaje 2009 – polskie wyprawy, cz. 3. /Version english and polish/

* posty o poprzedniej wyprawie Anny Czerwińskiej na mojej stronie kliknij :

–  WYPRAWY ANNY CZERWIŃSKIEJ Z CYKLU „ŚLADAMI WANDY RUTKIEWICZ”: Dhaulagiri 2008 – koniec wyprawy.

–  WYPRAWY ANNY CZERWIŃSKIEJ Z CYKLU „ŚLADAMI WANDY RUTKIEWICZ” – Dhaulagiri 2008.

** zobacz też :

Anna Czerwinska the famous Polish climber. /Version english and polish/

goryonline.com

* zapraszam na relacje z wypraw polskich himalaistów.

AddThis Feed Button

zapraszam do subskrypcji mego bloga

One Response

Leave a Reply

