Shisha Pangma Expedition 2009 – wyprawa Kingi Baranowskiej cz.6.

Kinga Baranowska – Shisha Pangma 2009.

Na początku września Kinga Baranowska wyruszyła w Himalaje, na jej drugi w tym roku, a tym samym jej siódmy ośmiotysięcznik.

Celem wyprawy Kingi jest wspinaczka na szczyt Shisha Pangma 8027 m n.p.m w Tybecie, najniższy (czternasty) z ośmiotysięczników.Kinga Baranowska Shisha Pangma 2009

Termin realizacji :

Wspinaczka planowana jest od 6 września do około 15 października.

Opis wyprawy:

Wejście na szczyt przewidziane jest ścianą północną (drogą Chińczyków). Baza zostanie założona na wysokości 5680 m; następnie zostaną założone trzy obozy w drodze do wierzchołka.

Kinga wyrusza na wyprawę wraz z australijskim wspinaczem Andrew Lockiem, dla którego Shisha Pangma będzie ostatnim ośmiotysięcznikiem w Koronie Himalajów.

Shisha-N Face small

Sylwetkę himalaistki przedstawia post :

Kinga Baranowska – famous Polish climber. /Version english and polish/

Kronika wyprawy cz.5.

28.09.2009

Wczoraj atakował szczyt Juanito Orizabal, Mario z Włoch, Nick ze Stanów, Horia z Rumunii oraz Szerpa silna grupa. Chcieli przejść poprzez wierzchołek centralny do wierzchołka głównego i tym samym zrobić trawers chiński. Myśleliśmy cały wczorajszy dzień, że im się udało, dziś się dowiedzieliśmy, że jednak nie. Nie wiemy jeszcze dokładnie dlaczego, prawdopodobnie trawers był bardzo zagrożony lawinowo.

shishapangma -mapka1Shisha Pangma – mapka1 (Map from – http://www.8000ers.com/shisha-pangma)

shishapangma -mapka2Shisha Pangma – mapka2 (Map from – http://www.8000ers.com/shisha-pangma)

Dla nas to kiepska wiadomość. Trawers nie jest przechodzony od wielu lat i zostaje nam jedynie trawersowanie Shishy powyżej obozu trzeciego, a następnie pionowo do góry. Droga długa, niebezpieczna i zrobiona tylko raz przez Iniaki Ochoa. Jutro chcemy wyjść do góry, tzn. ja, Andrew, Neil oraz Alex. Nie zostało nas niestety wiele osób do wierzchołka głównego. Juanito podobno zwija bazę, drugi raz juz nie próbuje. Pozostali potrzebują teraz co najmniej paru dni odpoczynku, bo się wypruli tym atakiem na maxa.
Shisha wcale nie jest łatwa. Oczywiście mam tu na myśli wierzchołek główny, bo wierzchołek dla nas jest tylko jeden.

26.09.2009

Wróciliśmy wczoraj bezpośrednio z obozu II. To wyjście było bardzo udane. Zdrowie wróciło, siły też. Z przyjemnością było wrócić w swój rytm, dość szybki rytm na szczęście i przychodzić do obozów o bardzo dobrym czasie.

Kinga Baranowska Shisha Pangma2009 - Oboz II na 6800 mSpędziliśmy jedną noc w obozie pierwszym, drugą noc w obozie drugim na wysokości 6800 m. Zdecydowaliśmy się jednak na wyniesienie do obozu drugiego mojej lekkiej trójki (namiotu trzyosobowego), który potem przeniesiemy wyżej przed atakiem szczytowym. Noc na 6800 m nie należała do najgorszych, każdy z nas już takich nocy przeżył wiele, więc można powiedzieć że jesteśmy zaprawieni w boju… Oczywiście snu nie było, ale jeśli jest drzemka i nie boli głowa, to i tak jest super. Dobrze jest znać siebie, swój organizm, wszystko idzie sprawniej, łatwiej, nie ma zadawania pytań podstawowych. Mówiąc szczerze, to wyjście bylo dla nas etapem do wykonania. Ostatnim wyjściem by się zaklimatyzować przed atakiem szczytowym. Przespaliśmy się na 6800 m i teraz plan jest taki, by porządnie wypoczać parę dni w bazie a potem ruszyć na szczyt.

Relacje z wyprawy :

–  Shisha Pangma Expedition 2009 – wyprawa Kingi Baranowskiej cz.1.

–  Shisha Pangma Expedition 2009 – wyprawa Kingi Baranowskiej cz.2.

–  Shisha Pangma Expedition 2009 – wyprawa Kingi Baranowskiej cz.3.

–  Shisha Pangma Expedition 2009 – wyprawa Kingi Baranowskiej cz.4.

–  Shisha Pangma Expedition 2009 – wyprawa Kingi Baranowskiej cz.5.

*zdjęcia z wyprawy :

* posty o innych wyprawach Kingi na mojej stronie kliknij : Kinga Baranowska

Kinga Baranowska - Shisha Pangma 2009 poster

* zobacz też posty : –  Trekking

goryonline.com

** zapraszam na relacje z wypraw polskich himalaistów.

AddThis Feed Button

zapraszam do subskrypcji mego bloga