Extremalna noc w górach z Andrzejem Bargielem.

Jak co roku do orkiestrowych aukcji internetowych zaprosiliśmy znane osoby.
Na nasz apel odpowiedział również – Andrzej Bargiel.

WOŚP w jego imieniu wystawiamy na licytację:

Ekstremalną noc w górach z Andrzejem Bargielem.

Andrzej Bargiel-najlepszy narciarz extremalny. Trzykrotny mistrz Polski w skialpiniźmie, trzeci w klasyfikacji generalnej pucharu świata, rekordzista świata w biegu na Elbrus oraz pierwszy Polak, któremu w 2013 r. udało się zjechać z ośmiotysięcznika Shishapangma na nartach z wierzchołka. W rekordowym czasie wszedł i zjechał z ośmiotysięcznika Manaslu oraz zjechał na nartach ż ośmiotysięcznika Broad Peak.

Jako pierwszy człowiek na świecie Zdobywca Śnieżnej Pantery w rekordowym czasie!

Jedyna taka okazja, by spędzić noc w górach z Andrzejem w namiocie, który towarzyszy mu podczas wypraw w najwyższe góry świata. Na własnej skórze można będzie poczuć dreszcz emocji oraz nauczyć się jak biwakować w górach. Taka okazja zdarza się tylko raz!

… więcej na stronie : – AUKCJA : Extremalna noc w górach z Andrzejem Bargielem

*

* see also –https://himalman.wordpress.com/category/gocc/

* zobacz też – Andrzej Bargiel. Najszybszy polski himalaista

ŁUKASZ DŁUGOWSKI: W rekordowym czasie 29 dni zdobyłeś Śnieżną Panterę. Jesteś rekordzistą świata w biegu na Elbrus (3 godziny 23 minut) i w wejściu na Manaslu, ośmiotysięcznik w Himalajach (14 godzin 5 minut). A do tego mówisz, że góry wysokie wcale nie są takie trudne. Chcesz wywrócić polski himalaizm do góry nogami?

ANDRZEJ BARGIEL:- Nie mam takiego zamiaru.

Ale w jednym z wywiadów mówisz, że wokół polskiego himalaizmu narósł mit. Jaki?

– Gdy byłem bardzo młodym człowiekiem, wydawało mi się, że himalaizm to coś strasznego. Taki obraz wyrobiłem sobie na podstawie filmów. Jest ci zimno, cały czas masz zadyszkę, robisz trzy kroki i zatrzymujesz się, żeby złapać oddech. Walczysz o życie, żeby przetrwać i nie zostać w górach. Do tego środowisko himalaistów jest małe, elitarne, trudno się do niego dostać. Ale już na dwóch pierwszych wyprawach na ośmiotysięczniki: Mansalu i Lhotse, zobaczyłem coś zupełnie innego. Spodziewałem się megaciężkiego pobytu w bazie przez dwa miesiące. Że trzeba będzie gotować, wspinać się w ekstremalnych warunkach, zakładać kolejne obozy. Okazało się, że bazę budują agencje turystyczne, jest tam stołówka i kuchnia, gotuje kucharz, każdy ma swój namiot i jaki taki komfort. Nikomu krzywda się nie dzieje i nawet można odpocząć. Książki poczytać, telefonów i maili nie odbierać. Całkiem spoko życie. Na pierwszej wyprawie nie wszedłem na szczyt, zostałem zawrócony z 7600 m – kierownik kazał schodzić, bo ekipa nie miała już sił. A jeśli chodzi o mnie, nie chciał, bym samotnie zdobywał szczyt, bo uznał, że byłem za młody i niedoświadczony. Zupełnie tego nie żałowałem. Nie czułem, że doznałem porażki.

Himalaista to nie bohater. Rozmowa z Piotrem Pustelnikiem

Nie zależało ci na szczycie?

– Zależało, ale to była dla mnie przede wszystkim przygoda. Cieszyłem się, że mogę jeździć na nartach w tak pięknym miejscu. Nie traktowałem tego jak olimpiady. Z kolei podczas drugiej wyprawy, na Lhotse, było ciśnienie, żeby wejść za wszelką cenę. Za pomocą jakichkolwiek narzędzi, w tym wykorzystując ludzi. Dla mnie to nie był sport. Jeżeli korzystasz z Szerpów, którzy noszą ci plecaki, to nie jest wspinaczka. Dlatego przestałem jeździć na te wyprawy.

Jeśli nie wspinaczka, to co – turystyka?

– Na Lhotse był młody, dwudziestokilkuletni Szerpa. Do 6,5 tys. m latał w dżinsach, ray-banach i kręcił sobie filmiki z iPhone’a. Idziemy, a on nagrywa: “Jesteśmy w obozie pierwszym, słoneczko świeci, a ze mną są turyści z Polski…”. A tu Hajzer, himalaiści, duma narodowa…

** source: – Andrzej Bargiel. Najszybszy polski himalaista

AddThis Feed Button


One Response

  1. […] Extremalna noc w górach z Andrzejem Bargielem. […]

Leave a Reply

